loading...
سایت تفریحی و سرگرمی
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 206 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)

علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با تمام کشورهایی که با ما روابط متقابل و بدون دخالت داشته باشند، رابطه برقرار خواهیم کرد،‌ گفت: دنیا برای برقراری ارتباط با ما مسابقه خواهد گذاشت مشروط بر آنکه بدانیم چه کار می‌کنیم..

علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان و با حضور در جمع هواداران خود در دانشگاه زاهدان با بیان اینکه مردم این استان مردمی غیور و دلیر هستند، گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان همواره در دفاع از میهن و در دوران دفاع مقدس جانانه جان‌فشانی کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: از روز شنبه تا کنون با لطف خداوند با استقبال گرم مردم به11 استان سفر کردم و این دوازدهمین استان است که توفیق بازدید از آن را دارم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر مورد اعتماد مردم قرار گرفته و به ریاست جمهوری برسم، با شعار " اخلاق مداری و ثبات در تصیمیم‌گیری" حرکت خواهم کرد.

ولایتی در ادامه خطاب به ستادهای انتخاباتی خود گفت: افرادی که در ستادها مشغول فعالیت هستند به مطالبی که از سوی برخی افراد به صورت شفاهی، کتبی، حضوری و غیر حضوری مطرح می‌شود، پاسخ تلخ و منفی ندهند و اخلاق مداری را از همین الان شروع کنند.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: با حمایت جامعه مدرسین قم، علمای شیعه و سنی و با حمایت اکثریت مردم از من ، به هیچ وجه صحنه خدمت به مردم را ترک نخواهم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: همه ظرفیت‌های ایران و استان سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که ظرفیت رشد برای آن موجود است.

وی مرزهای آبی و خشکی را یکی از فرصتهای استان سیستان و بلوچستان دانست و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی و عدم تدبیر، این فرصت‌ها تبدیل به تهدید شده‌اند که در دولت احتمالی آینده قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری، وحدت شیعه و سنی را یکی از افتخارات استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود:‌ مفتخریم مقام معظم رهبری پرچمدار وحدت شیعه و سنی بوده و فتاوای ایشان در این زمینه زبانزد جهانیان است.

وی اظهار داشت: آنچه در کشورهای عربی صورت گرفته یک بیداری اسلامی بوده و قطعا نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم خاطرنشان کرد: از زمان تصدی وزارت امور خارجه توفیق داشتم با علمای جهان اسلام ارتباطات وسیعی داشته باشم و تلاش بنده در آن زمان این بود که به نهضت‌های اسلامی که منجر به بیداری اسلامی شد، کمک کنم.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: احیای ارزش‌های دینی از جمله برنامه‌های بنده است، در جمهوری اسلامی ایران شهروند درجه یک، دو و سه نداریم و همه مردم ایران از چابهار تا جلفا از سرخس تا خرمشهر همه ایرانی بوده و شهروند درجه یک هستند.

ولایتی بازسازی اقتصاد داخلی و همچنین سیاست خارجی را مهمترین اولویت دولت احتمالی خود دانست و گفت: من بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و حق غنی‌سازی تاکید خواهم کرد و با تمام کشورهایی که با ما روابط متقابل و بدون دخالت داشته باشند، رابطه برقرار خواهیم کرد ولی در مقابل زیاده خواهی‌ها مقاومت مدبرانه خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار داشت: باید با دیپلماسی قوی، مانع از تثبیت قطعنامه علیه کشورمان شویم چرا که از نظر ما قطعنامه‌های شورای امنیت کاغذ پاره نیستند.

ولایتی با بیان اینکه با حمایت مردم و خط مقام معظم رهبری حرکت خواهیم کرد، افزود: دنیا برای برقراری ارتباط با ما مسابقه خواهد گذاشت مشروط بر آنکه بدانیم چه کار می‌کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیکاری و عدم سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان را از مهمترین دغدغه‌های مردم این استان دانست و گفت: در این زمینه برنامه‌ای عملی خواهیم داشت.

وی همچنین به انتقال گاز ایران به پاکستان اشاره کرد و گفت: جای تاسف دارد که گاز ایران از مرز سیستان و بلوچستان به خارج از کشور منتقل شود، ولی مردم نفت و گاز نداشته باشند و این یعنی بازگشت به عقب؛ ولی ما سعی خواهیم کرد به این استان گاز کشی صورت بگیرد.

رضایی: حداد با اخلاق و عارف با نجابت است/ امروز حماسه را از فکر و اندیشه خلق می کنیم

رضایی با بیان اینکه 65 هزار تومان یارانه‌ها اضافه می‌کنیم و رقم آن را به 110 هزار تومان برای هر نفر می‌رسانیم افزود: برخی می‌گویند چگونه این مهم انجام می شود که در پاسخ به این افراد می‌گویم 20 سال است در عرصه اقتصاد فعالیت دارم و اگر این مساله را حل نکنم باید چگونه سایر مسائل مهم‌تر را حل کنم؟

رضایی با اشاره به کناره‌گیری دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دو نفر از نامزدها طی روزهای گذشته کنار رفتند که هر دو فرهنگی بودند؛ حدادعادل با اخلاق و عارف با نجابت است و من از برنامه‌های این دو استفاده می‌کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم خرم‌آباد افزود: دیروز حماسه‌ها از لوله‌های تفنگ شلیک می‌شد و امروز از فکر و اندیشه حماسه‌ها خلق خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه "تاکنون من و دوستانم سه امتحان در محضر امام راحل، رهبری و مردم پس دادیم"، یادآور شد: اولین امتحان انقلاب، دوم امنیت کشور و خنثی کردن کودتاها و سوم دفاع مقدس بوده است و چهارمین امتحانم را در اقتصاد پس خواهم داد. هرجا خطر بوده حضور داشتیم و امروز دستان بزرگ عشایریم برای خدمت به ملت ایران آمده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انقلاب، امنیت و دفاع مقدس را سربلند پشت سر گذاشتیم و امروز با برنامه‌های وسیع و گسترده آمده‌ام تا فقر، بیکاری و محرویت را از کشور بزداییم و آماده پیروزی‌های بزرگ با اراده ملت ایران باشیم.

وی با بیان اینکه "ما مهاجر هستیم و ما عشایر هیچ‌گاه در یک نقطه نمی‌مانیم و هرجا خطر باشد، هستیم و خطر امروز در اقتصاد، کشاورزی، علم و فرهنگ است"، اضافه کرد: با جوانان فرهیخته و تحصیلکرده آمده‌ایم فتح‌المبین دیگری در عرصه صنعت، کشاورزی و علم را رقم بزنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه "خرم‌آباد مظهر تمدن است و اینکه جوانان این مرز و بوم از بیکاری رنج می‌برند، اصلا زیبنده نیست"، اظهار کرد: جوانان ما بیکارند و این مهم عزت جوانان را می‌شکند که از پدر و مادر پول تو جیبی می‌گیرند و این برای ما مایه شرمندگی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "ما لرها ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم، مرد و حرفش و من هم اینجا اعلام می‌کنم که پای تمام حرف‌هام هستم"، تاکید کرد: آمده‌ایم ثابت کنیم که نباید در جمهوری اسلامی ایران یک فقیر باشد.

وی با تاکید براینکه امروز در روستاهای لرستان محروم هر متر مکعب گاز را 70 تومان می‌فروشند که در شمال تهران هم به این منوال است و اگر رییس‌جمهور شوم این مساله را سامان خواهم داد. امروز بحث یارانه‌ها منجر به گرانی شده و این مهم وسط زمین و آسمان مانده است در حالیکه مجلس می‌گوید دست نگه دارید و دولت اعلام می‌کند که باید اجرا شود.

رضایی با بیان اینکه 65 هزار تومان یارانه‌ها اضافه می‌کنیم و رقم آن را به 110 هزار تومان برای هر نفر می‌رسانیم افزود: برخی می‌گویند چگونه این مهم انجام می شود که در پاسخ به این افراد می‌گویم 20 سال است در عرصه اقتصاد فعالیت دارم و اگر این مساله را حل نکنم باید چگونه سایر مسائل مهم‌تر را حل کنم؟

وی در ادامه اظهار کرد: سهام عدالت به عنوان یک حق برای شهروندان ایرانی محسوب می شود که متاسفانه امروز به دلایلی، مسدود شده، این سهام باید آزاد شوند تا همگان بتوانند با خرید و فروش آنها از مزایایی اقتصادی آن بهره مند شوند. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، به پنج میلیون دیگر از جمعیت کشور سهام عدالت واگذار می کنیم، البته به صورت آزاد شده نه اینکه منافع آن بلوکه شده و در اختیار دولت قرار گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان به اینکه امروز دربین جوانان عشایر لرستان متأسفانه سن ازدواج بالا رفته و باید در این راستا تدبیری بیندیشیم تصریح کرد: وام ازدواج جوانان 23 میلیون تومانی برای این قشر در نظر گرفته ام که با انجام این مهم هم وضعیت کارخانه های رونق بیشتری می یابد و هم بخشی از جهیزیه جوانان تامین می شود.

رضایی گفت: ایالت‌های اقتصادی را در سطح کشور به ویژه لرستان تشکیل می‌دهم که درآمد و ثروت هراستانی برای خودش هزینه شود.

وی با تاکید براینکه باید انتخابات شوراهای اسلامی شهر را جدی بگیریم چون ما در آینده اختیارات گسترده‌ای به آنها می‌دهیم بیان کرد: به شورای شهر اختیارات بیشتری می‌دهم که در برخی از امورنقش مهمی داشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حق تمام اقشار مختلف لرستان را خواهم گرفت اضافه کرد: ما به دنبال یک خیزش مردم‌ خواهی اسلامی هستیم و از 300 شهر بازدید کردم و با مشکلات آنها آشنا شدم و اطلاعاتم در مورد مشکلات آنها به روز است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم از مناظرات و کشمکشهای سیاسی خسته شده‌اند، اظهار کرد: باید وحدت جایگزین کنیم و در دولتم از همه گروهها و اقوام مختلف استفاده می کنیم به شرط اینکه نظام و رهبری را قبول داشته باشند و دارای تخصص و توانمندی لازم باشند.

رضایی با بیان اینکه هیچکس سرجای خودش نیست و متأسفانه وقت و انرژی مملکت را هدر می دهند افزود: برخی سیاه‌نمایی می کنند و می گویند وضع کشور خیلی بد است و برخی نیز آمپول خواب به مردم می زند و شرایط را عالی بیان می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما با مدارک تحصیلی متأسفانه به بن‌بست رسیده‌اند تاکید کرد: فرشتگان نجات ملت ایران جوانان هستند و امروز پروبال آنها بسته شده است.

رضایی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز گفت: در کابینه ام از نیروهای کارآمد و متخصصی دولتهای گذشته، گروهها و اقوام گوناگونی که دارای توانمندی لازی و پایبندی به نظام و رهبری باشند استفاده خواهم کرد. باید با تمام قدرت در صحنه حضور داشته باشیم و فداکاری کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بدون فداکاری نمی توانیم کشوررا اداره کنیم و در طی این 6 ماهه 300 شهرستان را بازدید کردم و اطلاعات دقیقی از زندگی مردم به دست آوردم.

وی با بیان اینکه "امروز مردم نظام، رهبری و اسلام را قبول دارند اما به شدت از وضعیت معیشتی و زندگی خود ناراضی هستند"، گفت: اگر این مردم اینجا مردم جای دیگر بودند هر روز به نشانه اعتراض به وضع زندگی خود راهپیمایی می کردند اما ملت از ته دل رهبری و نظام را دوست دارند و ما نیز نباید بی‌خیال باشیم بلکه باید به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

محمد باقر قالیباف: مسوولان نسبت به تدابیر رهبری و دغدغه های مردم احساس مسوولیت ندارند

محمدباقر قالیباف، تنها راه بهبود وضعیت کشور را بازگشت به فرهنگ دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران دانست. بایستیم

منطقه خوزستان، این کاندیدای ریاست جمهوری در جمع مردم اهواز در مسجد اعظم این شهر، گفت:امروز در آستانه 24 خرداد، روز حماسه آفرینی، آمده‌ام که در جمع شما مردم اهواز بی‌پرده بگویم یکی از علت‌هایی که ما نتوانستیم به موفقیت برسیم و در شرایط امروز با همه زحماتی که در کشور در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشیده شد کارنامه کشور قابل قبول نیست، این است که در دو دهه گذشته واقعیت تلخی وجود دارد و آن اینکه مسوولان نسبت به تدابیر مقام معظم رهبری و دغدغه‌های مردم احساس انجام وظیفه و حساسیتی که باید داشته باشند را نداشتند.

وی اظهار کرد: خوزستان را با چیزی جز مردم شهیدپرور و تبعیت این مردمان از اهل بیت و قرآن نمی‌شناسیم. خوزستانی که در دفاع مقدس از زن، مرد، بچه، جوان و پیر این استان برای دفاع از اسلام و انقلاب مقابل دشمن ایستادند و شهدای بزرگی چون علی هاشمی را تقدیم اسلام کردند. این استان امروز این افتخار را دارد که امام(ره) فرمود "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد" و انصافا در همه زمینه‌ها اینگونه است.

قالیباف تصریح کرد: در بیش از دو دهه گذشته شنیده‌ایم که افرادی می‌گویند قانون اساسی کفایت و اختیار لازم را برای قوه مجریه ندارد؛ ما این را یک بهانه می‌دانیم. وقتی فرد تصمیم می‌گیرد رییس دولت شود با همین قانون ثبت نام می‌کند و وقتی انتخاب شد، با همین قانون در پیشگاه خداوند و ملت و نمایندگان مردم در مجلس سوگند یاد می‌کند، ولی چه طور می‌شود که در سال‌های پایانی دوره خود بگوید این قانون اختیارات لازم را برای اداره کشور به رئیس جمهور نداده؟ این تنها یک بهانه است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلانی که تصویب و ابلاغ می‌شوند، دغدغه‌های مردم را مطرح می‌کنند و برخی‌ها به بهانه‌هایی این تدابیر و سیاست‌ها را آنطور که باید و شاید اجرا نمی‌کنند. وقتی دغدغه‌های مردم دغدغه‌های آنها نباشد همین مشکلاتی پیش می‌آید که اکنون شاهدیم.

وی ادامه داد: برخی می‌گفتند در کشور حاکمیت دوگانه وجود دارد و این یعنی این‌که ما می‌خواهیم دغدغه‌های مردم و تدابیر رهبر را بشنویم. حداقل 5 سال متوالی مقام معظم رهبری هم در بحث نامگذاری سال‌ها و هم در فرمایشات خود بحث مشکل اقتصادی و این‌که دشمن در تلاش است در حوزه اقتصادی به کشور ضربه وارد کند را مطرح کرده‌اند؛ همه ما این را می‌شنویم، ولی واقعا چه اقدام عملی برای مقابله با خطر در فشارهای اقتصادی انجام شده است؟ کشوری که درآمدی بیش از 600 میلیارد دلار در این 7، 8 سال گذشته داشته است، اصلا نباید چنین شرایط اقتصادی داشته باشد، ولی چرا باید این مشکلات را در کشور مشاهده می‌کنیم؟ زیرا با باور عمیق نسبت به تبعیت از رهبری نداریم و دغدغه مردم را هم نداریم. اگر اختلافی وجود دارد این اختلاف بر سر دغدغه‌های مردم و خدمت به مردم نیست، بلکه بر اثر سیاست‌زدگی و قدرت است.

قالیباف با اشاره به منازعات روسای دولت و مجلس گفت: مقام معظم رهبری درباره این اتفاقات فرمودند که این مسایل هم خلاف اخلاق و شرع و هم خلاف قوانین و مقررات و ضوابط موجود است. واقعا دعوا بر سر چه بود؟ ای کاش دعوا بر سر این بود که سازمان تامین اجتماعی مسئله حقوق بازنشستگان، بیمه و بحث درمان را حل نمی‌کند، ولی متاسفانه دعوا سر این بود که مسئول این سازمان چه کسی باید باشد؛ اینها مشکلاتی است که در کشور وجود داشته و دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دولت آینده اگر توفیق خدمت پیدا کردم حتما تدابیر مقام معظم رهبری در اولویت نخست اقدامات بنده خواهد بود. در دولت آینده مردم این را از من نخواهند شنید که بگویم "چوب لای چرخ دولت می گذارند" و یا اینکه "قانون اختیارات لازم را به رییس دولت نداده است". رییس دولت مسئول است آنچنان مدیریت کند که این اتفاقات در کشور رخ ندهد. این بهانه‌ها جز وقت کشی و پرداختن به حاشیه‌ها نیست.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این بود که داشتن روحیه و فرهنگ و همت جهادی، همان فرهنگی که به برکت خون شهدا در خوزستان پا گرفت، متاسفانه در دولت‌ها به فراموشی سپرده شد و بعضا تلاش کردند که این فرهنگ را از مجموعه مدیریت و جامعه دور کنند. این ضعفی است که از گذشته تاکنون وجود داشته و فضا، فضای کار و تلاش، محبت و همدلی و وحدت نبوده است. همان سیاست زدگانی که در دوران دفاع مقدس هرگز به جبهه نیامدند و به تعبیر شهید چمران وقتی شیپور جنگ زده شد فرق بین مرد و نامرد مشخص شد، در صف نامردان ایستادند. ما یک بار اینها را در پشت خط مقدم ندیدیم؛ ما را بدرقه می‌کردند و می‌رفتند.

قالیباف گفت:تنها راه بهبود وضعیت کشور همان فرهنگ دوران دفاع مقدس است که با روحیه مجاهدت و ایثارگری بایستیم و با استفاده از امکانات موجود مشکلات را حل کنیم. اگر بخواهیم دین خود را ادا کنیم نباید تنها حرف بزنیم. من اهل حرف زدن نیستم، مدیرم و مردم زبان کار را بیشتر متوجه می‌شوند؛ کارنامه گذشته‌ام در دوران دفاع مقدس، نیروی انتظامی و شهرداری هم کاملا مشخص است و امروز نیز با همین کارنامه پا به عرصه گذاشته‌ام.

وی افزود: ما برای جبران محبت این مردم مقاوم در هشت سال دفاع مقدس به خصوص در خوزستان باید اقدامی عملی انجام دهیم. بارها گفته‌ام که ما اگر خوزستان و حوزه جنوب غرب ایران را بسازیم، یعنی همه ایران را ساخته‌ایم. این حرف من هرگز یک حرف سیاسی و معطوف به رای نیست، این حرف کاملا کارشناسی و مطالعه شده است.

قالیباف تصریح کرد: منابع انسانی مهم‌ترین دارایی‌ ماست، ولی امروز در حوزه مادی مهمترین منبع ما فعلا نفت و گاز است. اگر این صنعت را به خصوص در حوزه‌های مشترک به درستی مدیریت کنیم هم اقتصاد مقاومتی اتفاق می‌افتد و هم با تحریم‌ها مقابله می‌کنیم و می‌توانیم از اقتصاد تک‌پایه و خام فروشی نجات پیدا کنیم. این سزاوار نیست که با داشتن این ثروت، تنها بخشی از کشور را آباد کنیم و خود مردم منطقه که صاحب این ثروت هستند، محروم باشند. این از عدالت، فرهنگ اسلام و از باورهای انقلاب و امام(ره) به دور است، لذا وقتی می‌گویم اگر خوزستان را بسازیم یعنی کشور را ساخته‌ایم یعنی هم عدالت را رعایت کرده‌ایم و هم با عقلانیت و تدبیر پیش رفته‌ایم و در نتیجه به این سوء تدبیر‌ها و سوء مدیریت‌ها پایان داده‌ایم.

وی گفت: من در شرایطی پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام که لحظه‌ای بی‌ برنامه نیستم. مطمئن باشید دو سال بعد در خوزستان شرایط در ابعاد مختلف متفاوت‌تر و محسوس‌تر از اکنون باشد. حماسه سیاسی از شما و حماسه اقتصادی از ما.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا دوباره از این سایت بازدید می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 943
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 41
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 394
  • باردید دیروز : 154
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,412
  • بازدید ماه : 4,745
  • بازدید سال : 39,153
  • بازدید کلی : 665,733
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات